Druk na płótnie Warszawa

Druk_na_plotnie_1

Druk na płótnie Warszawa

W krajach zachodnich, popularność poliestrów od kilku lat wzrasta i nie jest to tylko związane z aspektem ekologicznym samego materiału. Niebagatelne znaczenia ma również sam proces druku, do którego najczęściej używa się farb wodnych, a nie solventowych jak w przypadku PCV.

Tekstylia, w tym wypadku poliestry - jeżeli spojrzy się przez pryzmat różnych materiałów, tkanin, dzianin czy włóknin - w połączeniu z prawie nieskończonymi możliwościami faktur danych materiałów, dają nam bardzo szerokie pole do popisu nie tylko  w kontekście rynku komunikacji marketingowej, ale też sektorów związanych z dekoratorstwem, architekturą, kulturą, sztuką czy przemysłem.

Porównując rynek Europy Zachodniej i Polskę można zaryzykować tezę, że pod kątem możliwości i rozwoju nie odstajemy od czołówki. Polska ją goni i powoli możemy to zaobserwować w coraz ciekawszych realizacjach z użyciem materiałów tekstylnych, które powoli wypierają papier czy różne rodzaje PCV. W branży dekoratorskiej dostępne są specjalne materiały dedykowane do aplikowania na ściany czy sufity oraz tapety z różnymi fakturami oraz wykończeniami np. certyfikatem niepalności B1. W branży meblarskiej bardzo często wykorzystywane są materiały tekstylne w tak zwanych krótkich seriach wykonywanych pod zamówienie, np.: kancelarii prawnej, banku czy dealera samochodowego.

Tak więc oprócz walorów pro-ekologicznych, do niewątpliwych atrybutów, które napędzają rozwój tej technologii, zaliczyć trzeba szerokie możliwości jej wykorzystania w wielu obszarach komunikacji wizualnej. Szerokie spektrum rodzajów materiałów ze względu np. na splot, rodzaj przędzy, wykończenie czy fakturę (nie wspominając o specjalnych aperturach gwarantujących np. trudnopalność, wodoszczelność, powłoki utrudniające przyleganie brudu - zwykła gramatura może zaczynać się od np. 40 g/m2 i wynosić do 400 g/m2) klasyfikuje materiały tekstylne w czołówce mediów używanych obecnie w reklamie wewnętrznej, jak i silnie walczące o swoje miejsce w reklamie zewnętrznej.

Czysto fizyczne cechy również plasują tekstylia wysoko. Jest to między innymi waga materiałów oraz charakterystyka samych włókien materiału. Są one w porównaniu z najbardziej rozpowszechnionym i potocznie nazywanym banerem PCV lżejsze, transporcie także łatwiejsze w transporcie (można je bez problemu pakować w kostkę i zginać). Mniejsza waga to także niższe koszty. Aspekt ten jest szczególnie istotny dla polskiego exportera, z uwagi na istotną wagę budżetu transportowego w kalkulacji oraz opłacalności.

Druk_na_plotnie_2

Druk_na_plotnie_3

Druk_na_plotnie_4

Menu